READING MODE  
Informasi Komputer & Teknologi Terkini

Sejak minggu lepas, sebuah simbol berupa tanda infeksi mula tersebar dibeberapa dada akhbar, selain video YouTube dan juga beberapa blog yang menulis mengenainya. Ianya kini diketahui bahawa perkara ini merupakan salah satu promosi yang dilakukan oleh Celcom untuk suatu perkhidmatan baru mereka bernama Celcom Kolony.

Daripada nama Kolony, berkemungkinan besar mungkin Celcom akan memperkenalkan suatu perkhidmatan panggilan suara dan SMS yang murah untuk pengguna dalam sesuatu kelompok itu. Perkara ini masih lagi jangkaan awal kami, dan video, gambar dan simbol tersebut merupakan salah satu kaedah pemasaran baru daripada Celcom untuk memperkenalkan produk baru mereka ini. Nama domain Kolony.com.my turut sama telah didaftarkan bawah nama Celcom.

Celcom dijangka akan memperkenalkan perkhidmatan terbaru mereka ini seawal minggu ini, berkemungkinan besar pada hari Jumaat ini. Namun begitu, ianya masihlah tarikh jangkaan, dan mungkin berubah pada bila-bila masa sahaja.

Terdapat 63 komen
Komen Popular
Keseluruhan Komen
  1. memang dah agak awal2 lagi ni semua teknik pemasaran je..sebab benda ni kat malaysia je..2 video yang kt youtube tu pun upload tarikh yang sama.tapi kaedah pemasaran celcom kali ni memang gempak siot!!huhu.kalau benda ni infection mesti gov malaysia dah heboh kn.so, jgn tertipu..^_^

  2. apa-apa pon memang style gile Celcom buat teaser camni. smart! harap-harap produk pon berbaloi la dengan teaser yang gempak

  3. dah agak da mesti gimmik.

    yg xleh blah ada org kaitkan dgn radiasi kt jepun tu apedehal? kahkahkah sejak bila lak nuklear leh kuarkan logo ala2 biohazard? nasib baik la bukan lambang radiation yg mcm kipas tu. kahkahkah kang ramai kang x brani kuar rumah.

  4. mmg iklan yg sgt hempeh,gimik murahan..agak2 la kan,pastu blog2 ni ade lak nk takutkn org,kait dajal la,satanism la..bodoh ke ape..xyh der wat gimik tlebey,celcom ttap x besh gak..

  5. produk celcom ke..pergh.. mmg gmpak promo die.. kt seremban pon ak prasan kt tiang lam[u trafik n banner.. dahsyat2..

  6. celcom juz update drpd sistem SMS yg sedia ade..sblom nie nme sistem 2 MyLIfe SmartMS..free chatting gune fon..totally FREE..da 3 taun sistem 2 ade..mngu lpas line MyLife down..dowg ckap maintanence break..alih2 dowg tukar jdi kolony lak..da kna byar lak 2..bowink btol..

  7. pendapat saya, Mylife da diambil alih oleh celcom, jadi la KOLONY, semua keyword da tukar, MPOK tukar p KDING… MSTA kepada KBOMM…

    pembelian KOINZ pun amat mahal

    10kz=Rm0.30
    50kz=Rm1.50
    100kz=rm3.00

    inilah stail pemasaran melalui sms..

  8. ok…tpi npa teda subsidi mcm mylife 2…..pas 2 mhl g 2 koinz….bagus g mylife yg sebelum ni….sume senang jak….

  9. Huh..baik taruk nama kroni sajalah…meleka saja mau monopoli dan kaya..paling bagus letak nama kroni melayu jaga melayu…ptuuuuiiiiiiiihhhhhhhhhh

  10. banyak awek dalam kolony………………
    syok gile…………………………………….

      • amboi!!!!!oma n gicha..lu ingt lu bole tackle2 ske2 ati j org pompuan….kolony knalah diguna dengan btol2..ny tak ikut ske aty die j..

  11. nak thu cra chnge nick N hacK poiNt..?kFren QuciNkNuckaL..paStu kding sYe…w0key

  12. nak thu cra chnge nick N hacK k0iNz..?kFren QuciNkNuckaL..paStu kding sYe…w0key

  13. bosan dgn kolony..semak pala..dok hantar kt suma org..ingat org lain xbz ka?mcm mana nk off blk kolony?

  14. Hai ! Kfren N4jwaLatif Get Free SMILE :-) from me ! KSHARE Kz kat Sy pliz ek.

  15. Sy mengaku sy perlukan fren yg sampai 10000 pun kira cukup ,nk knln lah,nk kz pliz Kfren N4jwaLatif and XY9o

Komen

Nama
Web