Maybank hari ini mengumumkan yang mana perkhidmatan mereka menghadapi gangguan, mengatakan ia melibatkan pelanggan yang menggunakan perkhidmatan kad dan juga perkhidmatan perbankan atas-talian.
Daripada apa yang dilihat, gangguan ini turut melibatkan transaksi IBFT melalui M2U, penghantaran TAC, selain tambah-nilai dan juga MEPS.
Buat masa ini, Maybank mengatakan mereka sedang dalam usaha menyelesaikan masalah ini secepat mungkin.
#mbbalert Dear customers, there is currently an intermittent service interruption affecting some of our cards and electronic banking services. Please bear with us as we are in the midst of rectifying the issue. We apologise for the inconvenience caused & thanks for your patience.
— Maybank (@MyMaybank) March 27, 2019
Kemaskini : Perkhidmatan telah pulih sejak pukul 9 malam.
#mbbalert Update 9:20pm: Our services are back to normal. We again apologise for the inconvenience caused and thank you for your patience.
— Maybank (@MyMaybank) March 27, 2019