Dompet Digital Anda Bermasalah? Anda Boleh Buat Aduan Terus Kepada Pihak Bank Negara Malaysia

Diterbitkan pada Jun 6, 2021. Diubah suai kali terakhir pada . oleh .

Tahukah anda, dompet digital merupakan antara perkhidmatan kewangan yang tertakluk dibawah pemantauan pihak Bank Negara Malaysia. Ini bermakna, seperti perkhidmatan perbankan, anda turut boleh melakukan aduan kepada pihak Bank Negara Malaysia sekiranya dompet digital mengalami masalah – atau terlibat dengan beberapa perkara lain seperti perkhidmatan pelanggan, caj tambahan, dan sebagainya.

Untuk tujuan berkenaan, Bank Negara Malaysia menyediakan saluran khusus, dinamakan Telelink.

Pengguna boleh terus ke halaman Telelink, dan seterusnya memilih untuk melakukan sebarang aduan atau pertanyaan berkaitan sesuatu dompet digital – melalui Bank Negara.

Anda seterusnya boleh memilih kategori e-Money, memilih sub-kategori berkaitan aduan atau pertanyaan yang ingin dilakukan, dan seterusnya memilih syarikat operasi yang terlibat. Seterusnya, anda boleh isikan sebarang aduan anda, dan hantar ia terus kepada pihak Bank Negara Malaysia.

Langkah ini boleh digunakan anda sekiranya sebarang masalah yang dihadapi anda tidak diselesaikan oleh pihak penyedia – atau terasa ditipu dan sebagainya – sekaligus menerima bantuan pihak pemantauan sendiri, iaitu Bank Negara Malaysia.

Komen sekarang

komen

© Amanz / 2021 Kami