Khidmat Penghantaran Makanan Bermasalah? Kini Anda Boleh Lakukan Aduan Terus Kepada Pihak Kerajaan

Diterbitkan pada Okt 25, 2021. Diubah suai kali terakhir pada . oleh .

KPDNHEP (Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna) kini telah mewujudkan saluran khas dalam memudahkan para peniaga dan juga pengguna untuk menghantar aduan atau sebarang masalah.

Seperti ramai sedia maklum, perkhidmatan seperti FoodPanda dan GrabFood semakin popular – dan tidak ketinggalan sejumlah penyedia lain yang turut menawarkan perkhidmatan lebih kurang sama.

GrabFood

Dengan popularitinya, ia turut membawa kepada sejumlah masalah, berkaitan penghantaran, khidmat yang ditawarkan,  harga dan sebagainya.

Selari dengannya, kini penggunna boleh mengemukakan aduan melalui emel ke [email protected].

Bercakap lanjut mengenainya juga, KPDNHEP mengatakan telah mmenerima sekitar 946 aduan berkaitan FoodPanda sejak Januari ke Ogos tahun ini, sementara 43 aduan berkaitan GrabFood dalam tempoh sama.

Bagi anda yang menghadapi masalah dengan khidmat penghantaran makanan ini – tidak kira sebagai pengguna, atau peniaga, anda boleh kemukakan aduan terus hari ini melalui emel [email protected].

Komen sekarang

komen

© Amanz / 2022 Kami