Cari @ Amanz

Clubhouse ialah platform media sosial yang sedang tular kerana ianya eksklusif kepada insan yang dijemput dan hanya memiliki iPhone. Tidak mengejutkan oleh sebab itu Facebook telah memulakan pembangunan klon yang serupa dengan Twitter telah melakukan ujian secara kecil-kecil mereka sejak Disember yang diberi nama Space.

Kini 3000 pengguna telah mula menggunakan Space – penambahan dari hanya 1000 pengguna sebelum ini. Pelbagai maklum balas dari pengguna-pengguna awal turut akan diambil kira sebelum Space diaktifkan kepada semula. Pengumuman jumlah pengguna fasa ujian ini disahkan oleh Kayvon Beykpour yang merupakan ketua bahagian produk Twitter.

Seperti Clubhouse, Space ialah ruang untuk berborak di dalam bilik secara jemputan. Ciri ciapan dengan suara yang hanya satu hala dikembangkan ke dalam Space bagi membolehkan pengguna Twitter berhubungan dengan suara tanpa perlu menaip. Adakah Clubhouse trend seterusnya untuk media sosial pasca wabak? Jawapannya ada kami terangkan di dalam artikel Clubhouse kami di bawah.

© 2024 Amanz Media Sdn Bhd